Optimering av digital prenumerationstjänst för köttlådor

Vi startade projektet med noggrant utformade användarstudier med hjälp av digitala prototyper för att förstå kundernas behov. Det gjorde det även tydligt för oss var flaskhalsarna i processen fanns och var kunderna upplevde osäkerhet i köpflödet. Testerna hjälpte oss att förenkla och förgylla den digitala upplevelsen.

  • Användningstest av nya användargränssnittslösningar
  • Interaktionsdesign (UX) i digital prototyp för ett digitalt köpflöde  
  • A/B-testning av nya användargränssnittslösningar (UI)

Våra lösningar baseras på de insikter som vi fick från vår användarstudie och inkluderade:

  • Anpassad UX/UI-design för att förenkla valprocessen av köttlådor, inklusive tydliggörande av Gårdssällskapets poängsystem.
  • Intuitiva kategorier och tydlig filtrering för att göra det enklare att välja olika alternativ för användarna.
  • Förbättrade produktkort med tydlig information om lådstorlek och innehåll.
  • En uppdaterad design av köpflödet för att göra den mer användarvänlig. Vi delade upp processen i tre steg och skapade tydliga CTA’s.
  • Smidigare navigering och anpassningsmöjligheter vid val av lådans innehåll.
  • Förbättrad användartillfredsställelse genom ett mer strömlinjeformat och tydligt köpflöde.
  • Ett enkelt flöde för beställning av golvvärme

    Ett enkelt flöde för beställning av golvvärme.

    Läs mer

  • Digital överblick och hantering av kompetenser

    Digital överblick och hantering av kompetenser

    Läs mer

  • Optimering av digital prenumerationstjänst för köttlådor

    Enklare beställning av köttlådor.

    Läs mer